Когато става дума за безопасен секс, не можете без презервативи
Нашите управляващи директори Ева и Ян Винценц Краузе за потенциала на презервативите в еротичната търговия на дребно.
Със сигурност е невъзможно да си представим еротични магазини без презервативи, но е очевидно, че те вече не са толкова в центъра на вниманието, колкото някога. Въпреки това потенциалът на тези продукти е голям, както обясняват в това интервю Ева и Ян Винценц Краузе, управляващи директори на Vinergy GmbH. Те дават съвети и препоръки за това как този потенциал може да бъде използван в полза на търговеца на дребно.
Г-н Краузе, презервативи се предлагат от много производители, но вие сте истинският пионер на презервативите по поръчка. Очевидно е, че презервативите трябва да присъстват във всеки еротичен магазин, но все пак се създава впечатлението, че те са били изместени от други продукти - особено от любовните играчки. Правилно ли е това наблюдение или е преувеличено? И каква роля могат да изиграят вашите персонализирани презервативи в този контекст?
Ян Винценц Краузе: Може би хората не мислят предимно за презервативи във връзка с еротичните магазини. Но съм убеден, че всеки добре снабден еротичен магазин трябва да разполага с разнообразна селекция от презервативи като част от атрактивния си асортимент. От 70-те до 90-те години на миналия век порнофилмите са основният двигател на продажбите в еротичните магазини. Интернет промени това в голяма степен. Хората все по-често гледат порно онлайн. В същото време разнообразието от любовни играчки се е увеличило драстично, те са станали приемливи. Според мен играчките са създали повече пространство за еротика. И тук, разбира се, презервативите са много важен елемент.
Какво ще кажете на онези, които твърдят, че днес презервативите се предлагат, продават и купуват навсякъде - в електронната търговия, в аптеките и т.н.? - и следователно няма смисъл да се обръща прекалено голямо внимание на тези продукти в търговията на дребно с еротични стоки?
Ян Винценц Краузе: Повечето еротични продукти - играчки, лубриканти, бельо - днес се предлагат в електронната търговия и други канали за продажба. Но в много аптеки можете да намерите лубриканти и играчки наред с презервативите. Това са много добри и важни предложения. Убедена съм обаче, че еротичният магазин предлага съвсем различна атмосфера и разполага с много повече консултантско ноу-хау за продуктите. По време на многобройните ми посещения в еротични магазини, като например специализираните магазини ORION, винаги съм впечатлен от познанията на продавачите. Клиентите се възползват от добрите съвети, тъй като в крайна сметка те могат да им помогнат да правят по-добър секс.
Как търговията на дребно с еротични стоки може да използва по-добре потенциала на презервативите? Как може темата за "презервативите на еротичния пазар" да бъде вдъхната отново нов живот?
Ян Винценц Краузе: За да се използва по-добре потенциалът на презервативите, виждам комбинация от добри съвети, подходящ продукт и допълнителни продажби по темата за презервативите. За да се случи това обаче, презервативът трябва да излезе още повече от зоната на табутата. Еротичният пазар би могъл да даде тласък на цялата тема със собствена офанзива.
Как търговията на дребно с еротични стоки може да предаде по-силно посланията, които идват от презервативите - израза "безопасен секс"?
Ева Краузе: Държавни организации като Федералния център за здравно образование (BZgA) от години интензивно насърчават безопасния секс и използването на презервативи. Според мен Германия е много примерна в това отношение. Търговията на дребно с еротични стоки може да се възползва от това и да помогне на хората да намерят правилния презерватив чрез своята консултантска функция. Защото презервативът, който приляга като втора кожа, е по-добър и по-безопасен. И едва когато двойката се чувства комфортно по време на секс, тя ще посегне към презерватива като към нещо естествено.
Предлагате многобройни инструменти, които търговците на дребно могат да използват, за да привлекат вниманието към презервативите от вашата марка MISTER SIZE. Какви точно са те?
Ян Винценц Краузе: Ние сме единственият производител на презервативи, който предлага много цялостни решения и подходящи инструменти за всяка цел. Дори дизайнът на опаковката ни е ръководство за избор на правилния размер презерватив. Сините ивици с различна ширина вече показват необходимия размер на рафта. Това работи, без да се налага да измервате. За стационарните специализирани магазини се използва наръчникът за размери с подвижна измервателна лента в стойка. Вече сме оборудвали над 150 магазина ORION в Германия с тази система. Кондомът е чудесен инструмент за запознаване с темата за размера на презервативите по забавен и игрив начин. Използваме Sizer на събития като партита и търговски панаири. Предоставяме го на нашите търговски партньори на седем езика. Най-новата ни разработка е тестовият комплект: три презерватива с различни размери и измервателна лента в една опаковка. С тази оферта нашите партньори за дистрибуция могат да печелят пари още от самото начало.
Можете ли да ни разкажете за опита си за това как търговците на дребно използват тези инструменти и какъв успех постигат с тях?
Ян Винценц Краузе: Наръчникът за размера се приема много добре от клиентите. Ръководството за размера в дисплея вече се използва в много специализирани магазини. Той ще се използва във все повече магазини. Вече я предлагаме на повече от 10 езика. Получаваме много добри отзиви, защото това е прост инструмент, който предоставяме безплатно на търговците на дребно.
До каква степен съгласувате дизайна на вашите инструменти с нуждите на търговията на дребно?
Ева Краузе: По време на разработката на дисплея за наръчника за размери бях в интензивен обмен със специализираните магазини ORION. Първият ни прототип първоначално беше твърде голям. Освен това я имахме само на един език, а именно немски. Благодарение на обратната връзка от магазините на ORION подобрихме дисплея и включихме желанията им в настоящия ни продукт. Освен от търговци на дребно, естествено получаваме обратна връзка от клиенти и сексуални консултанти.
Особено що се отнася до презервативите, това е въпрос на специализирани познания и консултации, които вече бяха обсъдени тук. Как изглежда вашата подкрепа в това отношение? Предлагате ли обучение за продукти и продажби?
Ян Винценц Краузе: Говорите за една много важна и често подценявана тема. Когато става дума за безопасен секс, не може да се мине без презервативи. И колкото повече и по-добре търговците и потребителите знаят за него, толкова по-голям е успехът. Аз също винаги получавам идеи, които мога да предам в курсовете за обучение. Когато съм на път в Германия например, обичам да се отбивам спонтанно в еротични магазини, което води до интересни разговори и диалози. Освен това от Corona насам разчитаме в голяма степен на онлайн обучението, което предлагаме чрез Loom On Demand. Продавачите могат да гледат нашите видеоклипове, които сме разработили така, че да траят по-малко от 5 минути. А чрез Zoom провеждам и сесии за обучение на живо с продължителност от 45 до 60 минути, където мога да отговоря на повече въпроси. Акцент в края на обученията ни е производството на презервативи на живо, при което изработвам презерватив от течен латекс пред очите на участниците. След това не би трябвало да има повече въпроси без отговор.
Интервюто е публикувано за първи път в списание eLine 07/2022: www.eline-magazine.de